Szárnyra kelt pillangó
Boldogság a Németvölgyben
Igenis számít az első benyomás, legyen szó emberekről, de akár egy lakásról is. Hát így jártam én is, amikor Anikó és Valter először megmutatták a frissen megvásárolt lakásuk alaprajzát. Talán egy szárnyaszegett pillangóra hasonlított első látásra sok közlekedővel és a kevés derékszöggel. Tipikus esete annak, hogy leválasztásokkal hogyan lehet egy bérházi lakást úgy átalakítani, hogy a saját tervezője sem ismerne rá. Lehet, ha akkor Anikóból és Valterből nem sugárzott volna az a szeretetteljes optimizmus, talán hozzá sem fogok. Tudták, hogy mit szeretnének kihozni a lakásból. Anikó nagyon igényes, szereti a különleges megoldásokat, és férje az olasz származású Valter egy igazi mediterrán lélek egy jó adag romantikával.
Az alaprajz bevallom nehezen adta meg magát. Egy amerikai konyhás nappalit, napfényes hálószobát, egy kisebb dolgozót (ami talán hamarosan gyerekszoba lesz) viszonylag hamar bele lehetett szerkeszteni az alaprajzba, de a vizes és háztartási helyiségeken viszonylag sokáig morfondíroztam.
A konyhaelemeket a tágas nappali szinte elnyelte úgy, hogy bőven maradt tér az étkezésre vagy társas együttlétekre. Mindig gondosan vigyázok arra, ha egy nappaliba építek konyhát, akkor annak a szellőzését és az elszívást is biztosítsam. Azonban itt az elszívó kürtőjét csak komoly átépítések árán lehetett volna a világító udvarra kiszellőztetni, a ház homlokzatára pedig nem illik újabb csöveket kivezetni. Ekkor jött egy mentő ötlet, hogy a konyhaszigetbe épített alsó kivezetésű elszívót összeköttettem a régi konvektor parapet szellőzőjével.
Miután megegyeztünk az alaprajzban kiválasztottuk azokat a színeket és anyagokat, amelyek több helyen is visszaköszönnek majd a lakásban. Így határoztuk el, hogy a fehér és ezüstszürke tónusokat halvány rózsaszínnel és Valter kedvencével az azúrral fogjuk változatossá tenni. A nappaliban a fehér konyhabútort egy spanyol rusztikus, konyak színű, famozaik burkolattal kereteztük. Munkapultnak egy sötétszürke anyagot választottunk. Ez a sötétebb tónusú szürke köszön vissza a kanapé huzatában is, amelyet azóta a ház cicája vesz rendszerint birtokba. Ide a kanapé fölé egy élő zöldkép kompozíciót függesztettünk. A ház elbonthatatlan szerkezeti elemei egy beugrót képeztek, melyet végül egy egyedi bútorkompozícióval jól ki tudtunk használni. Az azúr színek behozatalában Péli Noémi gyönyörű kerámiái is segítettek, amely mögött egy hasonló árnyalatú gyöngyház csillogású tapétával borítottuk a falat.
A tárolási funkciók nagy részét a hálószobában sikerült megoldani. Az egyik falat végig begardróboztuk, amelyet meleg szürke Matelac üveggel borított tolóajtók mögé rejtettem. Az üveg felületek szigorúságát lágyítandó, az ágy mögötti falra puha, ezüstös színű textilbőrrel bevont paneleket csináltattam. Bizonyára a déli temperamentum az oka, de mind a hálószobába és meglepő módon a fürdőbe is egy-egy bioetanol kandalót kértek tőlem.
A fürdőben helyet kellett csinálnom egy szabadon álló kádnak, egy zuhanyzónak, de még a mosókonyhának is. Három féle, karakterében elütő csempe teszi izgalmassá a romantikus kandallós fürdőszobát. Visszaköszön a nappali sötét szürkéje, a konyakos faszín és a fehér is, bár itt 3D-s hullámokkal kiegészülve.
A közlekedőket én fényvetőkkel igyekeztem mozgalmasabbá tenni, de végül a nagyon kedves hangulatot a megrendelőim által, esküvői és családi képekből összeállított kompozíció adta.